Kancelarijsko okruženje se drastično promenilo tokom godina. To više nisu obični, neinspirisani i sivi radni prostori koje zaposleni žele da napuste dva minuta po dolasku. Čak i u poslednjih pet godina, kancelarije su dobile novi život uz pomoć hibridnih radnih prostora, dizajnom kancelarija inspirisanim prirodom i fleksibilnim nameštajem koji su postali norma. Trendovi dizajna kancelarija za 2024. dostižu nove visine, pošto mnoga preduzeća usvajaju inovativne načine rada i razumeju važnost stvaranja udobnog i inspirativnog prostora.
Sa okruženjem radnog mesta koje se stalno razvija, imamo listu vrhunskih trendova u dizajnu kancelarija za koje verujemo da će napredovati 2024.
EVOLUCIJA DIZAJNA KANCELARIJA
Pre nego što pređemo na našu listu, važno je i zanimljivo razumeti kako su se trendovi dizajna razvijali, posebno kao odgovor na promenu dinamike rada. Čak i na prelazu u 21. vek, dizajn kancelarija je počeo da se menja od niza odvojenih prostora, koji nije promovisao komunikaciju i ugodnost do ležernijih rasporeda, optimizujući što je moguće više prostora, kao i stvaranje živahnije estetike sa različitim šemama boja.
Dizajn kancelarija otvorenog plana postao je norma, što je omogućilo otvorenost, komunikaciju i više zajedničkih i višenamenskih prostora, ali je, nažalost, takođe značilo da su dani privatnosti skoro prošli. Mnogi ljudi su otkrili negativne elemente u ovim otvorenim rasporedima jer su radnici, koji su samo želeli da nastave sa svojim poslom, sada mogli da budu prekinuti u bilo kom trenutku, što negativno utiče na njihovu produktivnost. Ovo je dovelo do hibridnih radnih prostora kao kompromisa, uključujući privatne prostore i prostorije za zajednički rad.
NAŠI TOP OFFICE TRENDOVI U DIZAJNU ZA 2024. GODINU
Rad od kuće naučio je ljude važnosti udobnosti, spokoja i opuštajućih prostora tokom obavljanja radnih obaveza. Za one koji su se ponovo pridružili kancelarijskom prostoru sada očekuju od poslodavaca da kreiraju ove vrste radnih prostora, transformišući stare rasporede i karakteristike dizajna posebnom kancelarijskom opremom ili renoviranjem kancelarija.
Poslodavci, pripremite se za zanimljive načine na koje možete da kreirate idealnu kancelariju za svoje zaposlene, uz naše trendove u dizajna kancelarija koji će osvojiti 2024. godinu.
Prvi trend – Radni prostori prožeti prirodom
Prirodni i biofilni aspekti se uključuju u dizajn kancelarija kao deo većeg priznavanja ljudske potrebe za interakcijom sa prirodom, čak i u veštačkim ili izgrađenim kancelarijskim okruženjima. Termin „biofilija“ se odnosi na prirodnu privlačnost ljudi ka prirodi i živim sistemima. Biofilni dizajn nastoji da ugradi prirodne elemente, kao što su biljke, voda, sunčeva svetlost, prirodne teksture i obrasci, u izgrađeno okruženje.
Priroda se može uneti u kancelariju jednostavnim dodavanjem malih biljaka na radne stolovea ili prikazima velikih, ukrasnih biljaka i baštenskih površina. Prijatnije i zelenije okruženje može poboljšati mentalno zdravlje, povećati produktivnost, povećati kreativnost ljudi i pomoći da se inkorporiraju održivije prakse. Nepotrebno je isticati da je prirodu jednostavno prelepo gledati.
Drugi trend – Hibridni radni prostori
Još jedan kancelarijski trend za 2024. je više hibridnih radnih prostora. Prošlo je vreme kada su ljudi bili zbijeni u boksovima na fiksnim radnim mestima. Sve više kancelarija shvata potencijal i funkcionalnost hibridnih radnih prostora, omogućavajući radnoj snazi da koristi prostor u skladu sa svojim dužnostima.
Radni prostori zasnovani na aktivnostima omogućavaju da se saradnja i grupni zadaci efikasno obavljaju, a prostorije koje se mogu prilagoditi različitim namenama – od sastanaka, intervjua i onih kojima je potrebno malo privatnosti, pomažu u promovisanju multifunkcionalnosti. Dakle, umesto da imate jednoobrazni raspored u celoj kancelariji, uključite pojedinačne jedinice i kabine, pristupačne sobe za sastanke i prostore za zajednički rad sa funkcijama kao što su bele table i prostorije za druženje. Na ovaj način podržavate različite načine rada i preferencije zaposlenih, čineći sve srećnim.
Treći trend – Fleksibilna rešenja u pogledu nameštaja
Svakome treba da bude udobno na poslu kako bi unapredio i fizičko i mentalno blagostanje. Pravi ergonomski nameštaj je ključan u tome da se ovo ostvari. Tokom pandemije, mnogi ljudi su od kuće mogli da rade iz svog udobnog kreveta. Zaposleni ne žele da se plaše ulaska u kancelariju znajući da će do kraja dana njihova leđa biti u bolovima.
Stvaranje opuštenijeg okruženja gde ljudi rade i na pauzi za ručak stvara pozitivno okruženje za sve. Umesto tvrdih, neudobnih klupa u kafeteriji, ubacite sofe ili stolice. Ergonomski nameštaj, kao što su podesivi stolovi i stolice, rotirajući ekrani i prozračni materijali postaju sve popularniji, a svi promovišu bolje držanje i smanjuju zdravstvene probleme. Dodavanje novog ergonomskog nameštaja vašoj kancelariji olakšano je kancelarijskim opremanjem, gde imate izbor koji fleksibilni nameštaj da kupite.
Četvrti trend – Tehnologija integrisana u kancelarije
Kako se 2024. godine bliži, tehnologija će i dalje biti glavni faktor uticaja na raspored kancelarija i omogućavanje hibridnih stilova rada. Moderna kancelarija će neprimetno kombinovati udobnost, inovaciju i funkciju sa Internetom inteligentnih uređaja (Internet of Things), pametnim kancelarijskim rešenjima i pogodnostima vođenim veštačkom inteligencijom.
Pametno osvetljenje, kontrola klime, pa čak i nameštaj koji se može podešavati putem aplikacija ili je automatizovan u zavisnosti od popunjenosti i doba dana, postaju uobičajeni u kancelarijama. Senzori mogu pratiti mnoštvo parametara, kao što su popunjenost i kvalitet vazduha, i prosleđivati ove informacije centralnom sistemu koji može da vrši modifikacije u realnom vremenu. Ovo omogućava efikasnije korišćenje energije i prostora.
Pored toga, veštačka inteligencija je u stanju da omogući prilagođena iskustva. Na primer, algoritmi za mašinsko učenje mogu optimizovati bilo šta, od potrošnje energije do zaliha kafeterije, dok četboti vođeni veštačkom inteligencijom mogu pomoći osoblju u bilo čemu, od zakazivanja do IT pomoći. Bezbednosna poboljšanja, hardver i softver za saradnju i mnoge druge tehnologije ostaviće svoj trag u kancelarijama 2024. godine i kasnije.
Peti trend – Održivost i ekološki prihvatljiv dizajn
Sa fokusom na održivost, kancelarije mogu da doprinesu da budu u korak sa ekološkim praksama na više načina. Energetski efikasni dizajni, uključujući pametno osvetljenje, sisteme za klimatizaciju, održive građevinske materijale kao što su drvo i reciklirani nameštaj, svi promovišu održive prakse. Kancelarije sa više prirodnog svetla smanjuju potrebu za veštačkim osvetljenjem, štedeći preduzećima novac na računima za struju, i ispuštajući manje ugljenika. Uključivanje vašeg tima u prakse recikliranja takođe smanjuje otpad koji odlazi na deponije, dok se vaš tim oseća ponosnijim na kompaniju u celini.
Kada kompanije postanu svesnije dugoročnih prednosti za životnu sredinu i svoju finansijsku liniju, one stavljaju sve veći naglasak na održivost u dizajnu radnog mesta. Preduzeća su posvećena odgovornom korporativnom ponašanju i stvaranju zdravijeg, prijatnijeg radnog okruženja ulaganjem u ekološki prihvatljive materijale, energetski efikasan dizajn i tehnike za smanjenje otpada.
OBLIKOVANJE BUDUĆIH RADNIH MESTA SA OUR HUB-om
Svi ovi kancelarijski trendovi pokazuju koliko su se vremena zaista promenila u poslednjih nekoliko godina. Kancelarije se razvijaju u nove funkcionalne prostore koji omogućavaju različite stilove rada i navike. Poslodavci razumeju potrebu da se njihova radna snaga oseća dobro kako bi bili maksimalno produktivni.
Uz pomoć Our Hub-a, vaša kancelarija može da isprati ove uzbudljive trendove, čineći vaše poslovanje spremnim za sve što vam 2024. godina nudi. Kroz usluge opremanja kancelarija po meri Our Hub-a, vaša kancelarija će se transformisati u najoptimalniji prostor. Kontaktirajte nas za više informacija o tome kako možemo pomoći vašem poslovanju.