Radno mesto kontinuirano utiče na zaposlene.
Prema istraživanju koje je sprovelo Chartered Association of Building Engineers (CABE), to iznosi 24% od zadovoljstva posla koji obavljaju. Zbog toga se čini ključnim obezbeđivanje prijatnih uslova za obavljanje svakodnevnih poslova.
Počnimo sa prilagođavanjem tipa kancelarije potrebama određene organizacije. Pozivamo vas da se upoznate sa našom analizom, u kojoj predstavljamo prednosti i nedostatke različitih prostornih aranžmana. Da li je otvorena prostor u stvari bučna sala opremljena velikim brojem stolova raspoređenih u redove?
Da li fleksibilnoj kancelariji nedostaju radne stanice za sve zaposlene? Da li je radno mesto zasnovano na aktivnostima dobro za sve? Odgovaramo na ova pitanja.
Tipovi kancelarija
Zbog različitog uređenja prostora, svaki od četiri tipa kancelarija stvara radno okruženje koje podržava različite stilove rada.
Cellular Office
Prvi tip je kancelarija sastoji se od zatvorenih, zajedničkih prostorija dizajniranih za radne i menadžerske kancelarije smeštene duž prostora (cellular office). Ovaj tip obično nudi veliki broj mesta za odlaganje (ormarići ili otvorene police).
Po definiciji, ovakav tip kancelarije je opremljen sa nekoliko ogromnih prostorija posvećenih formalnim sastancima i prostrom za druženje (kantina).
Pozitivne strane:
+ olakšava proces koncentracije
+ osigurava poverljivost i privatnost
+ nudi prostor za organizovanje službenih sastanaka
+ omogućava personalizaciju kancelarijskog prostora
Negativne strane:
– izoluje timove jedni od drugih
– ometa slobodnu komunikaciju i razmenu znanja
– nedostaje mogućnost deljenja kancelarijskih uređaja – svaka soba je obično opremljena sopstvenim štampačima, faks mašinama itd.
– otežava upravljanje timovima i nadgledanje njihovog rada
Open Space Office
Open space je zasnovan na konceptu ogromnog prostora opremljenog stolovima. Postoji manje mesta za odlaganje u poređenju sa mobilnom kancelarijom.
Obično postoje sale za sastanke sa pokretnim zidovima koje je moguće brzo preurediti. U ovom aranžmanu preporučuje se primena najmanje nekoliko mesta dizajniranih za održavanje spontanih sastanaka – ovi prostori omogućavaju zaposlenima da razgovaraju o aktuelnim problemima bez potrebe za rezervacijom sale..
Pozitivne strane:
.+ efikasan protok informacija i znanja
+ mogućnost održavanja brzih konsultacija između zaposlenih
+ lako pružanje povratnih informacija
+ prostor i kancelarijski uređaji dele zaposleni iz različitih timova = veća integracija
+ mogućnost preuređivanja kancelarijskog prostora i prilagođavanja razvoju kompanije
Negativne strane:
– visok nivo buke
– nedostatak prijatnih uslova za koncentraciju
– nedostatak privatnosti
– nedostatak ugodnih uslova za vođenje telefonskih razgovora.
Koliko može da košta svaki od ovih tipova kancelarija?
Kao što tabela pokazuje, cellular office može da primi znatno manji broj zaposlenih od open space, zbog svog uređenja. Međutim, uzimajući u obzir isti aspekt, razlika između open space i zonal office nije toliko značajna. Kada biraju zonal office, kompanije „gube“ mesto samo za četvoro zaposlenih, dok istovremeno dobijaju pristup raznim zonama koje pomažu zaposlenima u obavljanju svakodnevnih poslova. Kvalitativna razlika je značajna za zaposlene.