Nisu samo naši domovi ti koje spremamo – i našim kancelarijama je potrebno uređivanje.
Ako nismo na sastanku ili posećujemo kolege u drugim kancelarijama, većinu dana provodimo za svojim stolovima. Čista površina sa minimalnim ukrasima je važna za produktivnost. Imate li gomilu papira koja zatrpava vaš sto? Bacite šta možete, a ostalo odložite. Imate li olovke ili drugi kancelarijski materijal razbacane po stolu? Sve ih ubacite u ukrasni držač za olovke. Da, posedovanje ličnih stvari na vašem stolu može poboljšati raspoloženje, ali nemojte preterivati da vam ovi predmeti ne bi skretali pažnju.
Nismo li svi krivi za gomilanje fajlova i imejlova koje bi najverovatnije mogli biti izbrisani? Pregledajte svoj hard disk i odlučite koje datoteke morate čuvati, a koje možete poslati u korpu za otpatke. Stari imejlovi klijenata? Google upozorenja? Nešto što bi vam „možda trebalo kasnije?“ Pritisnite delete i ne gledajte unazad.
Pogledajte svoje zajedničke prostorije za sastanke. Da li je dekor zastareo? Razmislite o ponovnom uređenju prostora. Možete obojiti zid, dodati mural ili to može biti nešto tako jednostavno kao što je kačenje nove slike. Ako vam nedostaju ideje, razmislite o nedavnim nagradama ili medijskom izveštavanju koje je vaša kompanija dobila. Pokažite te uspehe u svojim zajedničkim prostorima.
Dan planete Zemlje možda neće biti do aprila, ali nikada nije prerano za pokretanje ekoloških inicijativa u kancelariji. Ako već ne reciklirate, ovo je jednostavan način da date dobar doprinos, ne samo kancelariji već i planeti. Svaka kancelarija prolazi kroz tonu papira i plastike. Pobrinite se da reciklirate te predmete, a ne samo da ih bacate u običnu kantu za smeće.
Nakon što ste raščistili svoj sto, na redu su ormar za dokumenta ili fioke stola. Važne dokumente treba sačuvati, ali ako je moguće, pretvorite beleške u digitalne kopije. Ako su vaše fioke mesto gde čuvate lične stvari ili grickalice, uverite se da ništa nije isteklo ili na kraju roka trajanja. Ako imate hrpe papira naslagane unutra, pokušajte da ih stavite u fascikle. Možete čak koristiti i pregrade za fioke ako želite da zaista uredite ono što tamo držite.
Vašu poslovnu torbu svakog dana nosite od kuće do kancelarije i nazad. Dok čistite sve ostalo, napravite red i u svojoj poslovnoj torbi. Sitniš, omoti od žvakaće gume i drugi razni predmeti verovatno stoje na dnu. Bacite sve što više nema svrhu. Uverite se da imate osnovne stvari kao što su vizit karte, olovka i sveska. Nikada ne znate kada može doći do inspiracije za vašu sledeću ideju!
Iskoristite dolazak proleća da osvežite svoj radni prostor i organizujete se. Srećno čišćenje!