Jedna od najuzbudljivijih stvari u vođenju preduzeća je preseljenje u novu kancelariju, a to je važna prekretnica koja može pomoći vašem preduzeću da raste i napreduje.
Međutim, zakup neadekvatnih kancelarija može zaustaviti rast vašeg poslovanja, bez obzira da li ste u Beogradu ili Njujorku.
Da biste to izbegli, u nastavku je 16 najvažnijih stvari koje treba uzeti u obzir kada tražite kancelarijski prostor za zakup, uključujući i pet bonus saveta koje treba imati na umu.
Kako isplanirati zakup kancelarijskog prostora
Lako je pogledati prostor, ali je mnogo teže pronaći kancelarijski prostor koji odgovara vašem budžetu i poslovnim ciljevima, a i da pruža lokaciju i pogodnosti koje će pomoći vašem poslovanju da napreduje.
Dakle, pre nego što počnete da tražite kancelarijski prostor, obratite pažnju na sledeće tačke koje će vam pomoći da brže stignete do cilja:
1.
Upoznajte se sa osnovnom terminologijom zakupa prostora.
2.
Ne čekajte poslednji trenutak da tražite kancelarijski prostor; dajte sebi dovoljno vremena da istražite tržište.
3.
Upoznajte se sa različitim vrstama zakupa kancelarija i kolika je stvarna cena iznajmljivanja kancelarijskog prostora.
4.
Ako vam je budžet mali, razmislite o traženju kancelarijskog prostora izvan centra grada.
5.
Razgovarajte sa svojim osobljem i poslovnim partnerima kako biste napravili pravi izbor zgrade u odgovarajućem okruženju.
6.
Koristite svoj plan zakupa kancelarija da izaberete idealne potencijalne lokacije za vaš novi poslovni prostor.
Zakup poslovnog prostora može imati rok od pet do 10 godina, a ponekad i više. Zato je važno da izbegnete greške pri potpisivanju ugovora o zakupu.
Imajte sledeće na umu dok se spremate za ovaj poslovni potez
- Utvrdite da li je vašem preduzeću zaista potreban stalan kancelarijski prostor ili bi rad u coworking prostoru ili na daljinu više odgovarao.
- Izaberite lokaciju koja je pogodna za vaše klijente i osoblje.
- Istražite pogodnosti u okruženju i da li je do njih lako doći – bez obzira na vremenske prilike.
- Odredite sebi budžet i držite ga se, vodeći računa da odvojite novac za dodatne troškove, kao što su komunalije, dekoracija i nameštaj.
- Postavljajte pitanja o uslovima zakupa kancelarija ako vam je nešto nejasno.
- Raspitajte se o tome šta sve ulazi u cenu zakupa prostora, kao npr. određene popravke.
- Posetite poslovnu zgradu noću i vikendom da biste se uverili da je oblast bezbedna.
- Razmislite o angažovanju brokera za zakup kancelarija koji je specijalizovan za zastupanje klijenata – on će raditi za vas, a ne za firmu koja vam izdaje prostor.
- Iznajmite kancelarijski prostor koji se uklapa u radni stil vašeg tima i daje vašem preduzeću malo dodatnog prostora za razvijanje.
- Razmislite o najboljem projektu kancelarije za vaše poslovanje kako ne biste gubili vreme gledajući prostor koji ne nudi idealan raspored.
- Ako kancelarijski prostor još uvek nije spreman za useljenje, razgovarajte o mogućoj adaptaciji prostora u skladu sa vašim potrebama.
- Uverite se da ima dovoljno parking mesta za vaše osoblje i klijente.
- Saznajte da li prvi utisak o vašoj kancelariji šalje pravu poruku o vašem poslu ili brendu.
- Uverite se da ima dovoljno prostora za održavanje svakodnevnih sastanaka i veći prostor za konferencijsku salu.
- Proverite da li vam je dozvoljeno da menjate delove enterijera kao što su zidovi i prozori.
- Uzmite u obzir dužinu zakupa, uključujući klauzule o proširenju i podzakupu kako biste zadovoljili vaše poslovne potrebe koje se menjaju.
Na kraju, u slučaju da stvari ne idu kako ste planirali, uverite se da postoji način da prekinete zakup sa ograničenom odgovornošću ili kaznama.

Dodatne prednosti tradicionalnog zakupa kancelarije
Postoje prednosti zajedničkih coworking prostora, posebno što su zakupi fleksibilni, a kancelarijski prostor spreman za useljenje.
Međutim, ponekad je tradicionalni zakup poslovnog prostora ono što je biznisu koji se razvija zaista potrebno. Evo nekih od najvećih prednosti tradicionalnog zakupa poslovnog prostora:
- Kreiranje brenda za vaše poslovanje je lakše kada zakupite sopstveni poslovni prostor.
- Produktivnost vašeg osoblja može se povećati zato što ga ne ometaju drugi zakupci.
- Vaše preduzeće je mnogo lakše pronaći uz Google Local, a rangiranje vaše veb stranice je bolje.
- Troškovi zakupa kancelarija će vremenom biti niži kada ne budete morali da plaćate dodatke i usluge a la carte.
- Potpuna kontrola nad sopstvenim kancelarijskim prostorom omogućava vam da ostavite adekvatni prvi utisak na svoje klijente i osoblje.
Pre zakupa budite svesni svojih potreba
Pronalaženje kancelarijskog prostora za iznajmljivanje može biti složeno i zbunjujuće, čak i ako ste to radili ranije. Odabir pogrešnog prostora može biti skupa greška koja će vas koštati nezadovoljstva godinama.
Zato je važno da sastavite plan za iznajmljivanje kancelarija i tačno odredite šta je potrebno za uspeh u vašem poslovanju.
Planiranje vam pomaže da odaberete odgovarajuću veličinu prostora, raspored kancelarija i lokaciju koji se uklapaju u vaš budžet. Osim toga, imaćete kancelarijski prostor koji odgovara vama i vašem osoblju i koji stvara pravi imidž brenda koji vaši klijenti očekuju.