Biti produktivan na radnom mestu je nešto što se ne dovodi u pitanje, zar ne? Međutim, ovo nije uvek jednostavno kao što izgleda. Kolege u kancelariji pored vas često pričaju telefonom, dogovaraju se, a ponekad se neko i glasno nervira ili šali. Iako su sve navedene stvari deo svakodnevnice i rada u kolektivu, ipak ljudi često imaju poteškoća da se koncentrišu na posao.
Skoro 50% ispitanika u Americi navelo je da uspevaju da rade samo 15 minuta u kontinuitetu pre nego što im nešto prekine koncentraciju, dok je 53% priznalo da protraće više od jednog sata na poslu samo zbog stvari koje ih ometaju.
Pre nego što počnete da se svađate sa kolegama zašto bi trebalo da budu tiši, zapitajte se da li je samo u njima problem. Nedostatak koncentracije često može biti uzrok privatnih problema, nedovoljnog sna ili loše ishrane. Ono što dodatno ometa koncentraciju danas su i mobilni telefoni i stalna potreba da se proveravaju notifikacije i poruke.
Mi vam predlažemo nekoliko saveta kako da postanete i ostanete produktivni u kancelariji.
Spavajte dovoljno i zdravo se hranite
Ne postoji ta količina kafe i energetskih pića koja će vam omogućiti da se koncentrišete ukoliko ne spavate dovoljno. Često u jurnjavi da uradite što više tokom dana pomislite da vam san nije neophodan, ali organizam će vas već sutradan uveriti u suprotno. San je najvažniji za dobru koncentraciju i produktivnost. Takođe, izbegavajte nezdravu hranu, jer masti i šećeri čine da nivo energije naglo raste i opada, dok će vam sveže voće, povrće i voda dati preko potrebnu snagu da neometano nastavite dan.
Ne dozvolite da vam privatni problemi utiču na posao
Skoro je nemoguće koncentrisati se na posao kada ste okupirani privatnim problemima, ali važno je da naučite da ih u momentu kada ulazite na vrata kancelarije ostavite iza sebe. Oni često mogu nadvladati razmišjanja o poslu, a budite sigurni da se mnoge kolege suočavaju sa sličnim problemima. Probajte da meditirate, da porazgovarate sa nekim ko vam je blizak ili jednostavno uzmite slobodan dan, ali ne dozvolite da posao pati zbog toga.
Nađite način da se izolujete od buke
Kancelarije zbog prirode ograničenosti prostora često umeju da budu veoma bučne, a vi nemate gde da odete kako biste radili u tišini. Srećom uvek možete staviti slušalice i slušati vašu omiljenu muziku. Ukoliko vam i muzika odvlači pažnju probajte sa tzv. white noise šumovima ili zvukovima prirode koje možete naći na YouTubeu.
Planirajte svoj dan unapred i podelite svoje zadatke na manje delove
Ukoliko isplanirate svoje obaveze unapred i znate šta su vam prioriteti biće vam mnogo lakše da se koncentrišete na niz manjih zadataka nego da pokušavate da odradite jedan ogroman. Preporučuje se i pravljenje pauze na svakih 45 minuta, kao u školi, kako biste nakon toga mogli sveže glave da nastavite sa radom.
Isključite mobilni telefon
Mobilni telefon je nesumnjivo najveći uzrok gubitka koncentracije. Ukoliko vam telefon nije neophodan na poslu i ne morate da odgovarate na pozive klijenata, probajte da ga isključite dok obavaljate važne zadatke i uključite ga samo dok pravite pauzu. Male su šanse da će se nešto krucijalno desiti tokom tih sat vremena dok vi radite u miru.
Bonus savet – Izbegavajte multitasking
Iako je multitaskig sve prisutniji od kad su pametni telefoni postali deo naše svakodnevice, istraživanja su pokazala da multitasking ne samo što smanjuje vašu produktivnost već utiče i na smanjenje inteligencije. Naime, kada se stalno trudite da odradite površne zadatke kao što su odgovaranje na mejlove i poruke, nikada vam ne ostaje vremena da se posvetite ozbiljnim zadacima koji zahtevaju kritičko razmišljanje i rešavanje problema.
Ukoliko nijedan od navedenih razloga nije uzrok vašeg nedostatka koncentracije, zapitajte se da li je posao koji radite dovoljno interesantan i izazovan ili jedva čekate pet sati da ugasite laptop i istrčite iz kancelarije. U tom slučaju imate mnogo veći problem od pukog nedostatka koncentracije.