Mnogo smo pričali o važnosti biofilnog dizajna prilikom dizajniranja vašeg poslovnog prostora. U suštini, biofilni dizajn se fokusira na uključivanje elemenata prirode u vaš poslovni prostor. Bez obzira da li imate pristup spoljašnjem prostoru ili ne, svaka kancelarija može da se dizajnira na ovaj način.
U 2022. Godini došlo je vreme da se udaljite od nizova stolova i veštačkog osvetljenja. Potrudite se da, u svoj poslovni prostor, uključite prirodne materijale kao što su drvo, voda i biljke. Ovo se može uraditi korišćenjem materijala kao što su drvo, bambus ili kamen, ili uključujući vodopade, akvarijume i biljke. Čak i ako vašem prostoru nedostaje prirodno osvetljenje, postoji mnogo vrsta manje zahtevnih biljaka za održavanje koje uspevaju u oblastima sa slabom osvetljenošću, kao što su kaktusi i sukulenti.
I to nije sve – povećanje prirodnog osvetljenja i poboljšanje protoka vazduha i kvaliteta vazduha su od vitalnog značaja za izvođenje biofilnog dizajna. Ponekad nije moguće postaviti nekoliko dodatnih prozora, tako da je povećanje veštačkog osvetljenja podjednako efikasno.
Pokazalo se da biofilni dizajn smanjuje stres, poboljšava koncentraciju, podstiče kreativnost i poboljšava opšte raspoloženje. S obzirom na uticaj koji je pandemija COVID-19 imala na poslodavce i zaposlene, korišćenje prirodnih elemenata biće važnija nego ikada. Počnite polako da oplemenjujete prostor sa jednim ili dva elementa i dopunjujte ga tokom cele godine.
Ljudi su se navikli da rade iz udobnosti svog doma, tako da udobnost treba da bude glavni prioritet za vašu kancelariju u 2022. Godini. Neka od dobrih rešenja da se udobnost doma prenese u kancelariju uključuju:
• Plišani tepisi
• Udobne stolice
• Toplo osvetljenje
• Zavese
• Sobne biljke
• Sedenje na otvorenom (ukoliko je moguće)
Ako ste jedan od mnogih koji su radili od kuće, razmislite o sopstvenim navikama. Da li ste ostali za svojim stolom ceo dan ili ste se selili iz sobe u sobu? 45% radnika na daljinu redovno radi na kauču, a 38% radi iz kreveta. Iako ne preporučujemo postavljanje dušeka u radni prostor, udobni kauč je odlična opcija za one kojima je potreban odmor od tradicionalnog stola.
Uticaj materijala na životnu sredinu postaje sve važniji za zaposlene, poslodavce i dizajnere. Biti ekološki prihvatljiv znači da je svaki predmet koji kupite za svoj prostor pažljivo odabran da ne utiče negativno na životnu sredinu.
Održivost je veoma važna za nas u OUR HUB-u. Održavanje zdrave planete jednako je važno kao i dizajniranje lepog radnog mesta, zbog čega sarađujemo sa ekološki osvešćenim proizvođačima koji koriste proizvode od održivih materijala.
Pored održivih materijala, ekološka kancelarija treba da se fokusira na energetsku efikasnost. LED osvetljenje i veća prisutnost prirodnog osvetljenja nisu samo energetski efikasni, već i povećavaju produktivnost zaposlenih.
Neutralne boje su već oprobane, zbog čega nastavljaju da budu trend u dizajnu kancelarija za 2022. Prljavo bele, tamnosmeđe i bež boje doprinose tome da se zaposleni u kancelariji osećaju kao kod kuće, što je od vitalnog značaja za uspešan kancelarijski prostor.
Kada odlučujete o boji, stolovima i drugom nameštaju, fokusirajte se na neutralne boje i prirodne tonove drveta. Što se jarkih boja tiče, pogledajte paletu brenda vaše kompanije da biste izabrali savršenu kombinaciju.
Kada odlučujete o paleti boja, uzmite u obzir i spoljašnje okruženje. Ako je vaš prostor u poslovnom centru ili na visokom spratu okružen sivim tonovima, razmislite o raznobojnom nameštaju kako biste ulepšali prostor. S druge strane, ako vaš prostor ima puno prirodnog svetla i okružen je biljkama i drvećem, belo i teksture će oživeti prostor.
COVID-19 je drastično promenio dizajn kancelarije. Da sumiramo: kancelarijski prostori u 2022. godini će biti održiviji, sadržaće elemente doma, dace prioritet udobnosti i pogodovaće svim radnicima.
Bez obzira gde se nalazite u procesu dizajna, naš tim u OUR HUB-u je tu da vam pomogne. Vi dolazite sa vizijom i mi ćemo je oživeti na vreme, u okviru budžeta i u trendu.
U open space kancelarijama buka je neizbežna, ali se može kontrolisati. Kada je mnogo buke, ljudima može biti teško da se koncentrišu i budu produktivni.
Odličan prvi korak u kontroli buke u vašoj kancelariji je da pogledate svoj pod. Tepisi igraju važnu ulogu u stvaranju tihog radnog okruženja. Drugi materijali koji apsorbuju zvuk kao što su akustične pregrade, prostirke, pa čak i biljke mogu pomoći da se zvukovi u prostoriji smanje.
Zaposleni žele opcije kada je u pitanju njihov radni prostor – ne žele da se osećaju kao da su zaključani u jednoj prostoriji ceo dan. Omogućite zaposlenima da rade na mestima na kojima mogu da budu zajedno – na primer slobodne radne stolove, prostore za pijenje kafe, ležerne prostore sa kaučima, formalne konferencijske prostorije ili druge prostore za okupljanje zaposlenih.
Cilj fleksibilnog radnog prostora su opcije. Jedan zaposleni može bolje da radi za namenskim stolom, dok bi neko drugi mogao napredovati u okruženju kafića. Fleksibilni radni prostori dovodi do toga da zaposleni budu posvećeniji, efikasniji i produktivniji.
Rad na daljinu postaje standard širom zemlje, tako da vaša kancelarija mora da se prilagodi kombinovanom radu kako bi radnici koji žive daleko mogli lako da dolaze i odlaze. Konvertibilne kancelarije u kojima svaki zaposleni nema lično radno mesto odlična su opcija za hibridnu radnu snagu.
Postoji mnogo prednosti koje dolaze sa transformabilnim kancelarijskim prostorom, ali jedna je najveća prednost: cena. Transformabilne kancelarije su isplativa opcija jer zauzimaju manje prostora, ali takođe omogućavaju da više zaposlenih bude u kancelariji.
Dakle, ako svaki zaposleni odluči da dođe u kancelariju istog dana, to neće predstavljati nikakav problem.