Ako tražite novi poslovni prostor u koji želite da smestite svoj tim ove godine, evo na šta biste trebalo obratiti pažnju.
U nedavno sprovedenoj anketi na LinkedIn-u, pitajući ljude o stilu rada koji preferiraju u 2023, većina njih je izabrala „hibridni“ tip rada.
Ove godine i dalje idemo u kancelariju, iz raznih razloga. Za neke je reč o produktivnosti; za neke se radi o jasnijem rasporedu rada (potpuno udaljeni radnici provode 10% više vremena radeći od onih koji se odjavljuju kada napuste kancelariju). Za druge je u pitanju umrežavanje (57% radnika je reklo da je glavna bolna tačka zbog koje bi želeli da idu u kancelariju „nedostatak društvene interakcije“), a postoji još drugih razloga.
Ako i vi ove godine radite iz kancelarije i tražite novi prostor za smeštaj svog tima, na šta bi trebalo obratiti pažnju? Evo mojih glavnih preporuka:
Blizina je (više nego ikad) ključna
Pre svega, za ljude koji se vraćaju u kancelariju, dugo putovanje na posao bi zapravo moglo biti neprihvatljivo. Istraživanje među ispitanicima u Londonu pokazalo je da skoro dve trećine njih smatra da je sada važnije nego pre pandemije biti u blizini raznih sadržaja, pa potražite prostore koji su u vašoj blizini ili koji imaju kancelarije u više gradskih opština.
Dizajn bi trebao biti zasnovan na potrebama
S obzirom da ljudi imaju različite razloge da se vrate u kancelariju, dizajn prostora treba da odražava te razloge. Na primer, istraživački projekat je pokazao da prosečan radnik provodi preko 40% svog vremena na poslu u interakciji s drugima; ovaj postotak može biti veći ili manji, zavisno od industrije u kojoj radite.
Važno je razmotriti i razumeti ova ponašanja i motivacije — i u skladu s tim planirati prostor. Otvoreni, fleksibilni prostori mogli bi učiniti čuda za timove koji moraju često sarađivati, ali možda će vam trebati i prostorije u kojima će se sprovoditi sastanci na kojima će se razmišljati i razmenjivati ideje.
Korisno je videti na koji način prostor može odgovarati vašem timu i zadovoljiti njegove potrebe čak i pre planiranja. Da biste to učinili, možete raditi sa firmom koja rentira prostor ili agentom na probnom uklapanju kreiranom uz pomoć alata za 3D planiranje prostora kako biste bolje razumeli kako će taj prostor izgledati i pokazali ga svojim kolegama.
3D prilagođeni planovi su intuitivniji i realističniji od 2D planova prostora i uspevaju dati bolji stvarni osećaj budućeg prostora. Ako je više ljudi uključeno u proces donošenja odluka i ako se ne bave nekretninama, virtualna, 3D reprezentacija prostora postaje neophodna – posebno ako govorimo o milenijalcima i generaciji Z, koji su tako navikli na gejmifikaciju i digitalno okruženje.
Aspekti prostora i tehnologija koji su bitni
Nakon što smo radili od kuće ili na daljinu sa sunčane destinacije, kada se vraćamo u kancelariju, tražimo iskustvo A klase. Stoga bi vaš sledeći prostor trebalo:
- da bude obasjan prirodnim svetlom. Ovo je najvažnija karakteristika koju zaposleni traže, posebno ako većinu vremena provode pred ekranom.
- Koristite ergonomski nameštaj — stolovi za kojima se stoji i udobni prostori za zajednički rad
- Usvojiti biofilni dizajn, u kojem su uključeni prirodni elementi radi približavanja prirodi
- Koristite učinkovite ventilacione sisteme kako bi svež vazduh stalno ulazio u prostor, jer visok kvalitet vazduha može poboljšati performanse za 11%
- Integrisati tehnologiju koja olakšava rad ljudima. Spora tehnologija može se shvatiti kao loša strana povratka u kancelariju. Ne govorim samo o brzom internetu, već i o uređajima koji se aktiviraju glasom i senzorima, aplikacijama za upravljanje (da biste mogli digitalno rezervisati sobu za sastanke, na primer) ili sistemima za digitalni pristup.
- Biti pristupačan — pored toga što su u blizini stanica javnog prevoza, poslovni prostori treba da budu inkluzivni i dostupni svima.
Održivost
Izgrađeno okruženje i građevinski sektor čine 38% globalnih emisija CO2, a ljudi postaju sve svesniji i zabrinutiji u vezi sa tim. Nadalje, kažu da bi kompanije sada trebalo više da integrišu održivost u svoje usluge, a 65% radnika kaže da bi želeli da rade za kompaniju koja ima snažnu politiku održivosti.
Kako možete biti sigurni da radite u odgovornom prostoru? Većina poslovnih zgrada poseduje mere za zaštitu životne sredine koje se preduzimaju. Kada idete na web stranicu, možete potražiti, na primer, sertifikate kao što je LEED (Leadership in Energy and Environmental Design).
Istražite
Nakon što ste prošli kroz sve kriterijume koje bi vaš budući poslovni prostor trebalo da zadovolji, vreme je za istraživanje. Ovo je nekada bio uglavnom proces koji se sprovodio offline, sa mnogo poseta uživo i dosta vremena utrošenog na odabir pravog prostora.
Uz ubrzani razvoj 3D digitalnih blizanaca, vaša alternativa je da proverite većinu kriterijuma na mreži, a zatim odlučite da li želite posetiti prostor.
Ono što ove replike rade je da vam nude realnu perspektivu na to kako bi vaša buduća kancelarija mogla da izgleda, koje tehnologije i pogodnosti su dostupne, koliko je blizu glavnim interesnim tačkama, koje politike za zaštitu životne sredine postoje i koji prostori su zapravo dostupni za zakup.
Svi relevantni detalji koje tražite mogu se pronaći na ovim replikama, kao i virtuelne ture kroz prostor, sa ili bez opreme. Ovo će značajno smanjiti vaše vreme provedeno u istraživanju i poboljšati vaše iskustvo, omogućavajući vam da lako delite informacije na mreži.
3D digitalni blizanci su već ušli u prostor nekretnina i očekuje se da će nastaviti da se razvijaju do tačke potpunog transformisanja industrije.
Dizajn i karakteristike su najbitnije za vašu novu kancelariju — kao i njena blizina glavnim sadržajima i orijentacija na tehnologiju. Obraćajući se generaciji radnika koji se sve više navikavaju da imaju aplikaciju za skoro sve, stepen digitalizacije prostora verovatno prvi put ulazi na listu kriterijuma. Isto se dešava i sa održivošću, stvarajući, po mom mišljenju, uravnoteženu budućnost u kojoj priroda i tehnologija koegzistiraju i poboljšavaju čitavo naše postojanje.