Potraga za novim radnicima i zapošljavanje istih je prilično naporan proces, pogotovo kada se radi o startup-ovima jer je u tim slučajevima budžet uglavnom prilično limitiran i pogrešan odabir zaposlenih može biti koban po vaš posao.
Još jedna otežavajuća okolnost u pronalaženju talenata koji mogu doprineti razvoju vašeg startup-a jeste i činjenica da mladi uglavnom izbegavaju ovakve kompanije. Razlog tome su nepredvidivi uslovi za rad, finansijska nesigurnost i veliki obim posla zbog nedovoljnog broja radnika.
Sa druge strane, startupovi nude veliku mogućnost za napredovanje, učenje novih veština i saradnju sa vrhunskim stručnjacima iz različitih oblasti poslovanja, a sve to zapravo predstavlja odličnu poslovnu priliku za pravog kanditata.
Kako bismo vam pomogli da što brže i jednostavije pronađete i zadržite najbolje kadrove za vaš startup, izdvojili smo 10 konstruktivnih saveta.
1.Izgradite kompaniju sa misijom i vizijom
S obzirom na to da na samom početku verovatno nećete imati dovoljno finanjskih sredstava da svojim zaposlenim ponudite konkurentnu zaradu, moraćete naću drugi način da ih motivišete i pridobijete. U tome može pomoći izgrađivanje dugoročne misije koja će vašu kompaniju predstaviti u što boljem svetlu. U isto vreme misija i vizija moraju delovati ubedljivo i uzbudljivo kako bi se pojedinci odlučili da se baš sa vama upuste u tu avanturu i daju svoj maksimum.
2.Budite sigurni da znate šta tražite
Poznato je da osnivači starup-ova uglavnom sami obavljaju veći deo posla, vrlo je verovatno da će veći deo testiranja, intervjua i potrage ostati na vama. Međutim, kako da zaposlite odličnog programera, ako ne znate ništa o pisanju koda? Dakle, da biste zaposlili najbolju osobu za svoj startup, potrebno je da u određenoj meri budete upoznati sa tim šta ta pozicija podrazumeva i kako izgleda dobro obavljen posao. Naravno da ne možete postati stručnjaci u svim oblastima u roku od par dana, ali je neophodno biti dobro informisan pre samog pokretanja procesa zapošljavanja novih radnika.
3.Razmislite o zapošljavanju freelancera
Ukoliko imate poteškoća da adekvatne radnike pronađete u gradu u kom radite ili njegovoj neposrednoj blizini, trebalo bi da razmislite o mogućnosti zapošljavanja nekoga ko će posao obavljati od kuće. Ukoliko ipak freelancer-i nisu adekvatno osoblje za vaš startup, možete ponudite fleksibilnije radne aranžmane kao što je rad iz kancelarije tri dana u nedelji i rad od kuće dva dana i time privući talente da odaberu baš vašu kompaniju.
4.Gradite svoj brend od prvog dana
Jedan od glavnih motiva koje ljudi imaju prilikom odabira kompanije za koju će raditi jeste želja da se povežu sa popularnim brendom. Zbog toga je ključno da efikasno plasirate svoju kompaniju na društvenim medijima, sponzorišete događaje i prezentujete ljudima zbog čega je sjajno biti deo vaše kompanije. Svi će želeti da rade za novi, perspektivan brend koji pruža mogućnost napredovanja i profesionalne afirmacije.
5.Potrudite se da projekte predstavite na primamljiv način
Talentovani ljudi ne žele da troše svoje vreme na dosadne i neperspektivne projekte. Njih pokreću izazovi, tako da pred njih treba postaviti ambiciozne, stimulativne ciljeve i gde će oni pokazati svoj maksimum. Dakle, kada formulišete oglas za posao, ili opisujete projekat na kome radite, potrudite se da u prvi plan stavite najinteresantnije aspekte i da dočarate zbog čega je ostvarivanje tih ciljeva važno, ali i dobro po one koje se sa njim auhvate u koštac.
6.Budite aktivni na društvenim mrežama
Čak 80% kompanija istaklo je da im društvene mreže omogućavaju lakše stupanje u kontakt sa pasivnim kandidatima, odnosno sa onima koji su možda savršeni radnici, ali jednostavno ne prate oglase i nemaju naviku da aktivno apliciraju. LinkedIn je prema istraživanjima najpopularnija online platforma jer je čak 95% firmi potvrdilo su upravo tu pronašle i zaposlile idealne kandidate za svoju biznis. Ne smemo zanemariti ni Instagram koji najbolje animira korisnike da kliknu na oglas ili sponzorisanu objavu i to čak 100 puta više od Twitter-a, i 10 puta više od Facebook-a. Dodatna prednost Instagrama (ukoliko tražite mlade talente) je da čak 67% procenata korisnika ima manje od 29 godina.
7.Pokažite svojim zaposlenima da ih cenite
Talentovane osobe su konstantno u potrazi za napretkom i ljudima koji će ih dodatno motivisati i inspirisati. Zbog toga je veoma važno da zadržite kvalitetan kadar koji imate, jer će oni biti odličan magnet za nove ljude koji će doprineti rastu i razvoju vašeg startup-a. Oni će učiti jedni od drugih i biti međusobna podrška što će doprineti ostvarivanju izuzetnih rezultata, ali i doprineti dobroj radnoj atmosferi u samoj kompaniji.
8.Pitajte ljude iz svog poslovnog okruženja za preporuku
Možda neko ko je deo vašeg tima poznaje osobu koja bi se savršeno uklopila u profil zaposlenog kakvog tražite. Dakle, možda vam je rešenje na dohvat ruke, ali još uvek toga niste svesni. Neverovatnih 48% kompanija izjavilo je da je idealne kanditate pronašlo upravo na osnovu preporuke svojih zaposlenih, prema izveštaju LinkedIn-a.
9.Redovno odgovarajte na sve ponude i poruke koje dobijate
U modernoj eri poslovanja, sve više kompanija koristi sistem automatskog, formalnog odgovaranja i koji će u startu razočarati potencijalne kandidate za posao koji nudite. Umesto toga, potrudite se da na sve mejlove, poruke i zahteve odgovorite lično, jer nikad ne možete znati ko može biti vaš sledeći saradnik ili zaposleni. Iznenadićete se da samo 40 procenata kompanija uopšte odgovori svojim kandidatima, a proznaćete, to ostavlja zaista loš utisak.
10.Angažujte profesionalne lovce na talente
Ovo možda nije jedna od najpovoljnijih varijanti pronalaska najtalentovanijih kadrova, ali je svakako jedna od najefikasnijih. Ukoliko ste isprobali različite metode i nijedna nije dala zadovoljavajući rezultat, možda je pomoć ljudi koji se bave nalaženjem idealnih kanditata za različite poslove ono što vam treba. Oni će za vas okupiti veći broj talenata koji mogu ispuniti i premašiti vaša očekivanja, a na vama je da odaberete onog koji vam uliva najviše poverenja.
Nadamo se da će ovi saveti pomoći da oformite tim koji dobija i lansirate svoj startup visoko u što kraćem periodu. Kada se potraga za talentima završi, preostaje da nađete adekvatan poslovni prostor. Međutim, tu sigurno nećete imati problema jer OUR Hub nudi moderno opremljen coworking i kancelarijski prostor na nekolioko različitih lokacija u Beogradu. Ukoliko ste u potrazi za mestom izolovanom gradske buke, možete posetiti naše objekte na Banovom Brdu ili Novom Beogradu, a za sve one koji ipak žele da budu u centru zbivanja, obezbedili smo kancelarije u srcu grada, u neposrednoj blizini Trga Republike.