Fleksibilan kancelarijski prostor postaje sve popularniji za preduzeća širom sveta. Kako se perspektiva o tome šta radno mesto znači zaposlenima i zajednici menja, tako se menja i izgled kancelarije koji ga oslikava. Lideri znaju da je vrednost radnog mesta daleko iznad samo produktivnosti, već više odražava zajednicu, saradnju i kolegijalnost.
Tu na scenu stupaju fleksibilni kancelarijski prostori. Ovi kancelarijski prostori dizajnirani su tako da budu raznovrsni i dinamični kao i ljudi koji rade u njima. Mnoge kompanije se odlučuju da kreiraju fleksibilnije kancelarijske prostore umesto tradicionalnih rasporeda kancelarija jer su mnogo prikladniji za današnje radne potrebe.
U ovom postu na blogu prvo ćemo definisati šta znači fleksibilan kancelarijski prostor i razmotriti prednosti koje ovaj model čine tako popularnim. Pređimo na detalje.
Šta je fleksibilan kancelarijski prostor?
Fleksibilan kancelarijski prostor podrazumeva raspored radnog prostora koji podržava fleksibilnost zaposlenih i poslovanja. Zaposlenima nudi opcije gde i na koji način da rade kada su u kancelariji. U fleksibilnom kancelarijskom prostoru, zaposleni imaju slobodu da izaberu željeni radni prostor na osnovu onoga što im je zadato da urade. Oni, u datom trenutku, mogu rezervisati radne stolove ili improvizovani prostor za ćaskanje sa kolegom. Za razliku od tradicionalnih kancelarija, gde zaposleni imaju dodeljene stolove i ograničene sobe za sastanke, fleksibilni kancelarijski prostori vam omogućavaju da izaberete prostor koji je najbolji za zadatak koji imate.
Ova dinamična radna okruženja mogu se lako promeniti kako bi se ispratili promenljivi ekonomski uslovi, poslovne potrebe ili nova pravila u pogledu povratka u kancelariju. U poslednjih nekoliko godina firme gravitiraju ka fleksibilnim kancelarijskim prostorima zato što podržavaju nove načine rada. Osim toga, oni se mogu prilagoditi. Zbog svoje prirode, fleksibilni kancelarijski prostori mogu da podrže mnoge stilove rada, kao što je hibridni rad. Mogu se prilagoditi promenljivom broju zaposlenih, radnim stolovima, sobama, otvorenim prostorima i još mnogo toga.
Zamislite kancelariju sa kombinacijom stolova, kapsula i otvorenih prostora koje zaposleni mogu rezervisati za obavljanje posla. Ti prostori dizajnirani su za različite namene kao što su grupni rad, vreme za koncentraciju ili poslovni pozivi. Ova vrsta fleksibilnog okruženja pomaže zaposlenima da imaju više opcija za to gde i kako žele da rade. Takođe doprinosi stvaranju mnogo živahnijeg i pozitivnijeg radnog mesta.
Četiri prednosti fleksibilnog poslovnog prostora
Agilnost i prilagodljivost
Ekonomija se stalno razvija, kao i firme. Pošto one posluju u okruženju koje se stalno razvija, fleksibilan kancelarijski prostor im omogućava da se brzo prilagode promenljivim potrebama. Bilo da se radi o promeni u pogledu veličine tima, novog projekta koji zahteva saradnju sa spoljnim partnerima ili potrebe za ugradnjom hibridnih radnih aranžmana, fleksibilnost na radnom mestu nudi agilnost za neprimetno prilagođavanje ovim promenama. Mogućnost da preuredite i rekonfigurišete raspored radnog prostora omogućava kancelarijama da ostanu usklađene sa poslovnim ciljevima i omogućava organizacijama da efikasnije optimizuju svoj prostor. Ova prilagodljivost podstiče smanjenje troškova, smanjeno vreme zastoja u radu i povećanu operativnu fleksibilnost.
Profesionalni savet: Fleksibilan kancelarijski prostor se dobro uklapa sa analitikom radnog mesta. Korisno je znati koje oblasti kancelarije se koriste ili nedovoljno koriste. Zato obavezno ugradite alatku za analizu radnog mesta koja će podržati vaš fleksibilan kancelarijski prostor.
Povećana produktivnost i fokus
U fleksibilnom kancelarijskom prostoru, zaposleni mogu izabrati da rade tamo gde smatraju da im je najbolje. Na primer, ako je vašem zaposlenom potrebno malo vremena za pisanje, možda neće moći da obavi taj posao u bučnom otvorenom prostoru. Umesto toga, mogu da rezervišu zvučno izolovanu kapsulu na nekoliko sati. S druge strane, možda vaš zaposleni treba da obavi razgovor sa klijentom ili vodi vebinar. Tada može da izabere telefonsku govornicu za potpunu privatnost i fokus.
Bilo da im je potreban tihi prostor za fokusirane zadatke, prostor za saradnju za sesije razmene mišljenja ili udoban salon za neformalne sastanke, fleksibilnost rasporeda kancelarije obezbeđuje da vaši ljudi mogu da rade u okruženju koje povećava njihovu produktivnost i koncentraciju. Sa raznovrsnim prostorima prilagođenim različitim stilovima rada i preferencijama, fleksibilni kancelarijski prostori omogućavaju zaposlenima da rade svoj posao na najbolji mogući način.
Profesionalni savet: Platformom za upravljanje prostorom možete optimizovati svoj prostor da biste ga prilagodili potrebama zaposlenih. Ukoliko primetite da se zatvorene kabine rezervišu više od velikih prostorija za sastanke, modifikujte taj prostor da bi se bolje iskoristio!
Poboljšana saradnja i kreativnost
Fleksibilan kancelarijski prostor je dinamičan po prirodi, što znači da može podržati različite radne stilove ljudi na mnogo načina. Ovakvo okruženje je najbolje za promovisanje saradnje i podsticanje kreativnosti. Ako tim treba da se razdvoji u grupe da bi rešio probleme i došao do nekih ideja, može da odabere prostor koji najbolje odgovara njihovim potrebama. Magija fleksibilnog radnog prostora je mogućnost podrške timovima koji se okupljaju, razmenjuju ideje i rade zajedno na projektima. Fleksibilnija kancelarija omogućava slobodniji protok ideja što dovodi do mogućnosti za kreativnost, saradnju i više zabave na poslu.
Poboljšano zadovoljstvo zaposlenih
Produktivnost? Omogućena. Kreativnost? Omogućena. Šta je sa zadovoljstvom zaposlenih? Fleksibilan kancelarijski prostor takođe daje prednost dobrobiti i zadovoljstvu zaposlenih nudeći niz radnih opcija i okruženja. Mogućnost izbora gde i kako raditi promoviše zdraviji balans između posla i privatnog života i smanjuje nivo stresa. Na primer, zaposleni koji koriste program za rezervisanje stolova mogu da izaberu da sede pored svog prijatelja na poslu. S druge strane, zaposleni koji žele da prođu kroz svoju listu obaveza kako bi mogli da uživaju u predstojećem odmoru, mogu izabrati miran deo pozadi da sede i rade neometano. Moć izbora i fleksibilnost da promenite svoje radno okruženje doprinose zdravijem radnom okruženju.
Osim toga, zaposleni mogu da izaberu prostore i pogodnosti koji odgovaraju njihovim željama, kao što su stolovi za kojima se stoji, udobni uglovi ili prostorije ispunjene prirodnom svetlošću. Brinući se o dobrobiti zaposlenih, fleksibilni kancelarijski prostori doprinose većem zadovoljstvu poslom, povećanom angažovanju i poboljšanom iskustvu zaposlenih.
—
Fleksibilan kancelarijski prostor nije za svaku industriju, ali oni koji ga implementiraju mogu imati zagarantovane prednosti. Nudeći niz radnih prostora za različite zadatke i stilove rada, fleksibilna kancelarijska okruženja povećavaju produktivnost, podstiču saradnju i kreativnost, daju prioritet dobrobiti zaposlenih i omogućavaju agilnost i prilagodljivost. Kako savremeni trendovi rada nastavljaju da se razvijaju, prihvatanje koncepta fleksibilnog kancelarijskog prostora može pozicionirati vaše poslovanje za uspeh na dinamičnom i stalno promenljivom radnom prostoru kako danas, tako i u budućnosti.