Način na koji se vaš poslovni prostor koristi može napraviti veliku razliku u tome koliko je vaše radno mesto produktivno.
To čak utiče na to kako vaši zaposleni komuniciraju jedni sa drugima i kako kancelarija funkcioniše svaki dan.
Ali kancelarije su se mnogo promenile u poslednjih nekoliko godina. Porast hibridnog rada i činjenica da zaposleni nemaju sopstveni sto, već ga menjaju po potrebi, oslobodilo je mnogo prostora u kancelarijama širom sveta.
Zašto? Jer to je ono što zaposleni žele u svetu nakon pandemije.
U stvari, prema Microsoft-u, 70% radnika želi da se opcije rada na daljinu nastave, ali preko 65% želi da ponovo vidi svoje kolege uživo. Dakle, hibridni rad nudi svima najbolje kombinovano rešenje.
I zato je Microsoft otkrio da 66% donosilaca poslovnih odluka razmišlja o redizajniranju kancelarijskog prostora kako bi se zadovoljile potrebe hibridnog rada. Evo zašto se prave promene i zašto bi i vaša organizacija to trebalo da uradi.
Kancelarija koja odgovara današnjim potrebama neizbežno će vašim zaposlenima ponuditi bolje iskustvo. A to je zaista važno ako tražite od svojih timova da ponovo putuju na posao – čak iako je to samo nekoliko dana svake nedelje.
Kreiranje radnih prostora koji se fokusiraju na rad zasnovan na aktivnostima umesto tradicionalnog modela dodeljenog stola, odličan je način da pomognete da se zaposleni vrate u kancelariju i pomognete im da izgrade bolje odnose.
Efikasno planiranje vašeg poslovnog prostora za hibridni rad uključuje postojanje sistema za rezervisanje kancelarija i stolova.
Ovo podrazumeva uklanjanje rizika da prostorije postanu pretrpane, što je od suštinskog značaja kada zaposleni i dalje mogu biti zabrinuti zbog COVID-a i njihovog povratka u kancelariju.
Takođe, ovo planiranje pomaže u adekvatnom korišćenju prostora. Kada je kancelarija prilagođena hibridnom radu, maksimalno će se iskoristiti radni prostor. Pošto vam neće trebati fiksni radni prostori, možete da preuredite svoju kancelariju tako da sadrži različite vrste radnih prostora.
Rad zasnovan na aktivnostima je odličan način da budete sigurni da ste najbolje iskoristili svoj prostor. Određivanjem stolova koji će se naizmenično koristiti, i posvećivanjem ostatka svog prostora sastancima, saradnji i druženju, možete osigurati da ljudi imaju mesta za samostalan rad i mesta za zajednički rad kada su u kancelariji.
Kada govorimo o zajedničkom radu… hibridna kancelarija treba da podstakne bolju komunikaciju i saradnju među kolegama.
Prošli su dani dodeljenih stolova i samostalnog, izolovanog rada — kancelarija bi trebalo da bude mesto gde su timovi podstaknuti da međusobno sarađuju.
Radnici žele da dođu u kancelariju da bi bili u blizini drugih ljudi. Na kraju krajeva, to je ono što nam je svima najviše nedostajalo dok smo radili na daljinu. Društvena interakcija mora biti visoko na vašoj listi prioriteta kada planirate svoj poslovni prostor za hibridni rad.
Dakle, kako se pobrinuti da vaš prostor bude dobro organizovan za hibridni rad?
Jedna od najvećih prednosti rada na daljinu tokom pandemije bila je udobnost.
Nakon dve godine rada iz svojih domova, vaši timovi su se navikli da se osećaju opušteno i udobno dok rade.
Na kraju krajeva, njihovo radno okruženje u domu bilo je ispunjeno udobnostima, pa i ponekim kućnim ljubimcem.
Dakle, ako želite da vaši timovi provedu nekoliko dana u kancelariji, važno je da vaš kancelarijski prostor nudi što je više moguće udobnosti.
Pokušajte da obezbedite puno prirodnog osvetljenja i funkcionalnog, ali udobnog nameštaja. Takođe bi mogla biti dobra ideja da obnovite kancelarijski dekor, farbu i tepih toplijim, prijatnijim bojama.
Pošto je društvena povezanost jedan od najvećih razloga zbog kojih radnici žele da se vrate u kancelariju, važno je stvoriti kancelarijski prostor sa pravim osećajem zajednice.
Obezbedite veći broj centralno smeštenih, zajedničkih prostorija gde kolege mogu da razgovaraju jedni sa drugima.
Dobra je ideja obezbediti sofe ili fotelje u ovim prostorijama tako da se zaposleni osećaju kao da se udaljavaju od svog posla i da su deo društvene zajednice.
Možda čak razmislite o tome da uvedete vežbe ili meditaciju za vreme pauze. Ovo će učiniti da se vaš kancelarijski prostor čini više kao središte aktivnosti, a omogućiće vašim timovima da imaju i prostor gde mogu da se opuste.
Kao dodatni bonus, ovi prostori mogu se koristiti za male, neformalne sastanke tokom dana.
Povezivanje je usko povezano sa zajednicom, ali je više fokusirano na to koliko lako vaši timovi mogu da sarađuju kada sarađuju sa kolegama koji rade od kuće.
Pobrinite se da vaš kancelarijski prostor nudi prostor za video pozive, onlajn obuku i intervjue na daljinu.
Razmislite o različitim prostorima koji će vašim timovima možda trebati da se efikasno povežu sa kolegom koji je van kancelarije. Posebne prostorije, kao što je phone booth, za radnike koji možda žele privatnost tokom Zoom sastanka su dobra ideja.
A za kolege koje uspevaju da rade u užurbanom, bučnijem okruženju, pobrinite se da imaju na raspolaganju i mnogo zajedničkih radnih mesta.
Današnji radnici žele kancelarijske prostore u kojima je lako raditi kao što je bilo u njihovoj „kućnoj kancelariji“.
Dakle, pobrinite se da vaše kancelarije nisu pretrpane stolovima ili ljudima. Ostavite dovoljno otvorenog prostora kako bi zaposleni mogli brzo i lako da prođu kroz kancelariju i razgovaraju sa svojim saradnicima.
I, što je najvažnije, pobrinite se da sobe za sastanke budu organizovane i rezervisane kako bi rad u kancelariji bio lak i pojednostavljen!