Kako fizički prostor i tehnologija prave razliku u privlačenju i zadržavanju talenata
Diplomci generacije Z (Gen z) zapošljavaju se u vreme kada mnogi poslodavci još uvek prilagođavaju fizičko okruženje kancelarije kako bi bolje ispunili zahteve hibridnog rada. I dok je ova grupa radnika najmanje brojna generacija radne snage (oko 13%) u 2022. godini, oni igraju suštinsku ulogu u oblikovanju budućeg radnog mesta. Zvanično klasifikovani kao ljudi rođeni između 1997. i 2012. godine, oni su prva generacija koja u potpunosti živi sa pristupom internetu, društvenim medijima, aplikacijama i još mnogo toga. Pored toga, stariji pripadnici generacije Z iskusili su prolazak kroz delove srednje škole i koledža kada je pandemija prvi put udarila, što znači da se njihova očekivanja o tome kakva bi uloga kancelarije trebalo da bude i kako bi trebalo da izgleda značajno razlikuju od radnika koji imaju iskustvo rada u kancelarijama i pre uvođenja normi koje je pandemija uslovila.
Poslodavci su spremni za njih. Oni ne samo da traže načine da privuku ovu noviju generaciju za pozicije na početnim pozicijama usred ionako zasićenog tržišta rada, već i promišljaju gde i kako smanjiti troškove s obzirom na ekonomsku krizu koja će verovatno nastupiti. Uzimajući u obzir da su nekretnine drugi najveći uzrok troškova za poslodavce, na koji način poslovni lideri mogu da balansiraju pružajući radno mesto koje je optimizovano za svoje radnike i privlačno radnicima generacije Z?
Iako su ovi radnici kojima je digitalno okruženje prirodno možda zadovoljni tehnologijom i radom na daljinu, oni i dalje vide prednosti u doživljaju kancelarijskog života koji stvara savršenu ravnotežu fleksibilnog posla, zdravlja i blagostanja. Pored toga, oni cene odličnu kulturu kompanije koja nudi mogućnosti za profesionalni rast, socijalizaciju i saradnju. Hibridne radne opcije su savršen način da kompanije izađu u susret ovim naizgled velikim zahtevima.
Osvežavanje dizajna da bi dolazak u kancelariju bio vredan toga
Organizacije moraju pažljivo da razmotre na koji način dizajnirati fizičko okruženje kako bi najviše prijalo radnicima generacije Z. Veliki deo ovoga se svodi na stvaranje mesta koje koristi zaposlenima. Mlađa generacija traži organizaciju koja omogućava hibridni rad, ima kancelarijski prostor koji podstiče kreativnost i socijalizaciju i pruža bezbedno okruženje za izražavanje pred vršnjacima i šefovima.
U praktičnom smislu, Gen Z traži otvoren prostor koji im daje potpunu sliku ko je u kancelariji. Naravno, trebalo bi da postoje opcije za privatnost, posebno kada su u pitanju sastanci iza zatvorenih vrata i rad za koji je potrebna koncentracija. Tehnologija mora biti integrisana u ovo okruženje i informisati zaposlene u zgradi gde sede i šta se dešava u različitim prostorima za saradnju.
Oni takođe žele kompaniju koja prihvata tehnologiju potrošačkog kvaliteta na radnom mestu kako bi poboljšala njihovo iskustvo na radnom mestu. Ovo zahteva od organizacija da se više oslanjaju na podatke dobijene od senzora koji pružaju neophodne uvide u kretanje u kancelariji, identifikuju „hladne tačke“ koje nisu u potpunosti optimizovane i označavaju sva druga potencijalna uska grla efikasnosti u fizičkom okruženju.
Gen Z zna kako da se zalaže za sebe. Oni očekuju kancelarijsko okruženje koje će ublažiti rizike od potencijalnog sagorevanja na poslu. Biće potrebno više od aparata za vodu i čajne kuhinje. Oni žele okruženje koje može da pruži pogodnosti kao što su doručak i ručak, planirane aktivnosti koje se zasnivaju na njihovoj takmičarskoj prirodi i načine da sarađuju sa liderima kako bi povećali komunikaciju i inspirisali profesionalni razvoj. Ovde je reč o rušenju tradicionalnih hijerarhija, kao i o osnaživanju generacije Z da priđu ljudima na višim pozicijama na slobodniji način.
Tehnologija se menja da bi bila u toku sa životom van posla
Gen Z je neustrašiv u pažljivom ispitivanju i istraživanju. Korišćenje softvera kao što je FMS: Employee daje im pristup interaktivnim planovima i opcijama da rezervišu svoj sto putem svojih telefona. Zatim, kada odlučuju da li da odu u kancelariju, zaposleni mogu brzo da pretražuju da bi se uverili da su njihove „najbolje“ kolege na poslu i da rezervišu sto pored (ili dalje od) njih.
Takođe je ključno da organizacije koriste rešenja za radna mesta i radnu snagu koja se integrišu sa onim što zaposleni već koriste, na primer, Outlook, Teams i druge aplikacije na svojim mobilnim telefonima. Na ovaj način savremena tehnologija može da reši trenutne potrebe bez drastične promene toka posla.
Donosioci odluka moraju odvojiti vreme da shvate koji su zahtevi njihovih zaposlenih. Ne radi se o tome da ih prisiljavate da rade na ovaj ili onaj način. Umesto toga, radi se o tome da zaposlenima date ono što im je potrebno i povećate efikasnost. Naravno, ovo zvuči lakše u teoriji nego u praksi.
Sa tako širokim spektrom generacija, od kojih se neki odupiru tehnologiji, a drugi ne mogu da je se zasite, poslovni lideri moraju da pronađu načine da iskoriste raznolikost kao priliku, a ne kao izazov. Na primer, trebalo bi da zaposlenima iz generacije Z daju priliku za međusobnu saradnju kako bi promovisali neki novi softver. Takođe, mogu da stvore grupe zaposlenih koji pripadaju različitim generacijama, a koje će podstaći profesionalni i lični razvoj. Pored toga, veoma je važno unaprediti fizičko okruženje na radnom mestu kako bi se zaposlenima dao uvid u ono što se dešava i obezbedio im se prostor za međusobno povezivanje, fleksibilnost i komunikaciju.
Kancelarija budućnosti nije nešto što će biti utvrđeno preko noći. To je složen proces analize podataka, razumevanja potreba zaposlenih i nadograđivanja postojećih investicija. Međutim, ova promena je neophodna, posebno ako kompanije žele da ostanu relevantne za novu generaciju radnika koja im dolazi.