Poslovni svet se menja. Posle tri godine značajnih promena, čini se da se kompanije spremaju za još jednu promenu. Prema poslednjem Foresterovom izveštaju, 40% hibridnih kompanija pokušaće da ukine svoju politiku rada sa bilo kog mesta, i naložiće zaposlenima da češće dolaze u kancelariju.
Šta još ima novo? Analitičarska firma predviđa da će nova godina doneti više nesuglasica između zaposlenih i poslodavaca, posebno za kompanije koje ne rade sa svojim timovima na oblikovanju hibridne politike rada.
U čemu je suština? Kancelarija će igrati veću ulogu u planovima kompanije nego 2022. godine, a doprinos zaposlenih mogao bi načiniti razliku između glatke tranzicije i teškog povratka.
Velike kompanije kao što su Salesforce i Snap nedavno su objavile da povlače svoju politiku rada od kuće u korist ponovnog pretvaranja kancelarije u prostor za saradnju i rad.
Krajem novembra, izvršni direktor Snapa Evan Spigel najavio je da se od zaposlenih očekuje da budu u kancelariji 80% vremena, počevši od februara. To znači da će zaposleni sa punim radnim vremenom provesti četiri ili više dana nedeljno u kancelariji. Koji je razlog za ovu promenu? Usporen rast prihoda i pomeranje fokusa ka kolektivnom uspehu umesto individualne pogodnosti.
Generalni direktor Snap-a, Evan Spigel
„Na ovaj način radimo već toliko dugo da se plašim da smo zaboravili šta smo izgubili – i šta bismo mogli da dobijemo – time što bismo više vremena provodili zajedno.“
Nedugo zatim, izvršni direktor Salesforcea, Mark Beniof, najavio je da će članovi timova koji se bave prodajom, a koji žive u blizini kancelarija, morati da budu u kancelariji tri dana u nedelji od utorka do četvrtka. Zanimljivo je da takav raspored nije bio podjednako raspoređen po odeljenjima. Beniof to pripisuje nekim poslovima, koje on naziva „fabričkim poslovima“ kojima je više od drugih potrebno prisustvo uživo.
„Mislim da ćemo ponovo morati da napravimo ravnotežu“, objašnjava Beniof. „Bilo da imaju neki esencijalan posao ili novi zaposleni koji možda još ne znaju kako je raditi u poslovnom okruženju ili im je potrebno mentorstvo ili ljudi koji dolaze sa koledža kojima koristi da budu u kancelariji. Ali nikada se nećemo vratiti na ono kako je nekada bilo. Svi to znamo“.
Ovo neće biti kraj takvih najava jer se lideri u svim industrijama bore protiv usporavanja prihoda i predstojeće globalne recesije. Nakon skoro tri godine zagovaranja rada na daljinu, kako bi kompanije trebalo da razmotre svoj stav o prisustvu u kancelariji?
Kada su u pitanju nalozi, na kraju krajeva, svaka organizacija zna šta je najbolje za nju. Kompanije koje se odluče da izdaju naloge verovatno imaju dobar razlog za to, bilo da se radi o opadanju prodaje ili smanjenoj produktivnosti.
Bilo da ima naloga ili ne, svi zaposleni žele da znaju šta se od njih očekuje. McKinsi je otkrio da zaposleni koji se osećaju uznemireno na poslu zbog nedostatka komunikacije u kompaniji imaju tri puta veću verovatnoću da će sagoreti. Razmislite o preformulisanju razgovora oko očekivanja od rada u kancelariji, kada govorimo o politikama i smernicama za rad u kancelariji u odnosu na direktive i naloge, razgovor se pomera sa liste zahteva na listu najboljih praksi. Na taj način se zaposlenima daju informacije koje su im potrebne da bi se njihova i firmina očekivanja poklopila, bez izazivanja negativnih reakcija na naloge i direktive. Treba razmotriti:
Težnja ka više vremena provođenog u kancelariji će se nastaviti: 52% lidera želi radnu nedelju u kancelariji od četiri do pet dana kako bi se ojačala povezanost i saradnja, navodi McKinsi. Zato se pripremite za ovaj razgovor i počnite da razmišljate o motivima koji se mogu povezati sa kancelarijom.
Forester predviđa da će se 50% kompanija boriti sa svojim zaposlenima zbog rigidnih politika dolaska u kancelariju u 2023. godini i da će pretrpeti gubitak u produktivnosti zbog nemira na radu. Nemojte biti deo tog procenta. Budite proaktivni u oblikovanju radnih mesta za koje će vredeti dolaziti u kancelariju, prostora koji služe vašoj jedinstvenoj kulturi i inspirišu zajednicu.
Evo odakle da počnete.
Ako želite da znate šta je potrebno da se zaposleni vrate u kancelariju, počnite tako što ćete ih pitati o tome. Kompanije treba da stvore radna mesta koja odražavaju ono što je potrebno njihovim zaposlenima. Razmislite koje mehanizme imate za dobijanje povratnih informacija na radnom mestu. Da li redovno pitate timove šta očekuju od vašeg poslovnog prostora? Ako ne, vreme je da počnete.
Zaposleni sačinjavaju zajednice na radnom mestu. Ako ste spremni da slušate, putokaz do produktivnije kancelarije može doći direktno od vašeg tima.
Potrebna vam je prava tehnologija da biste podržali svoje planove. Možete imati najzanimljivije ideje na svetu, ali bez alata za koordinaciju i povezivanje vaša strategija će verovatno propasti.
Pronađite načine da bolje saopštavate koje aktivnosti su trenutno u toku u kancelarijama, uverite se da timovi imaju pristup rasporedima u kancelarijama i osigurajte da imate resurse za podršku svojim zaposlenima kada rade u kancelariji. McKinsi je otkrio da najproduktivnije hibridne kompanije s namerom podržavaju povezivanje na radnom mestu – od brainstorming-a, preko sastanaka do mogućnosti za mentorstvo.
Najbolje kompanije su spremne da prepoznaju šta funkcioniše i da u skladu sa tim izvrše promene. Radna okruženja će morati da se prilagode promenama. Zapravo, prema McKinsiju, kompanije sa najvišim nivoom produktivnosti su one koje neprestano ponavljaju svoje hibridne planove rada kako se stvari menjaju.
Na isti način na koji zaposleni moraju biti fleksibilni, poslodavci moraju biti fleksibilni sa svojim planovima. Posedovanje prave analitike radnog prostora može biti od velike pomoći, omogućavajući timovima na radnom mestu da uvedu, testiraju i mere efikasnost svojih planova.
73% menadžera koji koriste platformu analize iskustva na radnom mestu imaju sposobnost da sprovode svoju strategiju hibridnog rada.
Da bi kancelarija ponovo dobila ulogu tokom prosečne radne nedelje, nekima će biti teže nego drugima. Briga o deci, pristupačnost, putovanje na posao: svi ovi faktori će se razlikovati od osobe do osobe.
Ovo je trenutak u kojem rukovodstvo treba da udvostruči podršku svojim zaposlenima. Podsticaji treba da odražavaju stvarnost vaše radne snage. Kako podržavate roditelje na svom radnom mestu? Kako možete učiniti putovanje na posao lakšim za ljude koji nisu u gradu? Koje korake preduzimate da biste svoj prostor prilagodili osobama sa invaliditetom? Pronalaženje pravih podsticaja za uklanjanje prepreka za dolazak u kancelariju može napraviti veliku razliku.
I fleksibilnost i dolazak u kancelariju imaju svoje prednosti. Radni prostori moraju nastaviti da nude fleksibilnost, a istovremeno daju prioritet važnosti ponovnog okupljanja ljudi.
Prenesite vrednost ličnih veza i počnite da preoblikujete narativ oko kancelarijskih prostora. Ne radi se o samovoljnom postavljanju ljudi na mesta, već o negovanju zajednice ljudi, ujedinjenih sa sličnom svrhom.
Prava tehnologija radnog prostora može biti razlika između praznih kancelarija i živahnih prostora. I liderima i njihovim timovima potrebni su pravi alati za bolju komunikaciju sa zaposlenima, kao i za međusobnu komunikaciju. Razmotrite ovo: