Dobra organizacija kancelarijskog prostora, kao i njegovo uređenje ima uticaj na više aspekata vašeg poslovanja. Iako na prvi pogled može delovati da najviše utiče na produktivnost, ono ostavlja i snažam utisak na klijente kako o vama tako i o uslugama koje pružate.
Zbog toga je veoma važno dobro isplanirati svaki kutak radnog prostora. Ono što klijenti prvo primete jeste prilaz poslovnom objektu, da li je uređen i čist, ali i to kako sama zgrada izgleda. Ukoliko ste na početku preduzetničke karijere ili radite kao freelancer, ulaganja ovog tipa mogu biti preveliko, a nepotrebno opterećenje za vaš budžet. Sa druge strane, etablirane kompanije gledaju da svoja ulaganja usmere ka poboljšanju usluga koje pružaju tako da se troškovi uređenja radnog prostora u to sve manje uklapaju.
Srećom, danas su dostupni coworking prostori kao i privatne kancelarije u objektima specijalizovanim za tu namenu. To znači da uz mesečnu članarinu dobijate svoj kutak u modernom poslovnom prostoru. Takvi prostori uključuju radne stolove, stolice, prostor za odlaganje i slično, tako da vama ostaje samo da dodate detalje koje će vaš radni dan učiniti vedrijim i produktivnijim.
Postoji nekoliko stvari koje lako možete sami uraditi. Evo nekoliko smernica koje će vam u tome pomoći:
Rešite se nepotrebnih stvari
Iako će zahtevati dosta vremena, bacanje starih papira, dokumentacije koja vam više nije potrebna kao i sitnica koje zauzimaju dragoceni prostor na vašem radnom stolu u mnogome će doprineti unapređenju poslovanja. Prostor koji je slobodan, čist i uređen postaje finkcionalniji i bolje će vas motivisati. Sada kada ste odbacili sve ono čemu tu nije mesto, možemo preći na drugi korak jednako važan, a to su boje.
Ubacite odgovarajuće boje
Boje imaju snažan uticaj pa bi s toga trebalo pažljivo odabrati one koje će krasiti vaš radni prostor. Koristi od odabira pravih boja su višestruke, zato je važno znati neke njihove karakteristike. Recimo, siva i boja peska su umirujuće boje koje se najcešće preporučuju za kancelarije. Sa druge strane, crvena, naranžasta i žuta su boje koje podstiču na aktivnost pa ne bi bilo loše da mirne tonove upotpunite nekim detaljima jarkih boja.
Iskoristite zid kao podlogu za organizer
Verovatno niste ni razmišljali koliko mogućnost ova velika površina pruža. Osim što je zid idealan za kačenje memo tabli (za podsetnike, uspomene i slično), belih tabli koje mogu biti odlične za pisanje to-do liste i brainstorminge, možete ga iskoristiti i za mnoge druge stvari. Danas je dostupan veliki broj dizajniranih držača za novine i polica za knjige, tako da osim što će lepo izgledati, oni mogu biti korisni za odlaganje dokumentacije i važnih papira. Na ovaj način možete sve bitne stvari čuvati u svojoj kancelariji, a da vam pri tom radni sto ne bude zatrpan papirima.
Unesite dozu zabave
Ukoliko imate svoju kancelariju bilo bi dobro u nju ubaciti stvari koje će celom timu poslužiti za zabavu i dobro doći kao rekreacija kada pravite pauzu od napornog rada i dugotrajnog sedenja. Recimo, možete ubaciti pikado, stoni fudbal ili sto za stoni tenis u zavisnosti od toga koliko slobodnog prostora imate. Ono što je sasvim sigurno jeste da će ovo pozitivno uticati na raspoloženje svih, a kada ste dobro raspoloženi ni produktivnost neće izostati.
Ubacite vama značajne detalje
S obzirom na to da ovo podrazumeva dodavanje detalja koji vam znače ili jednostavno prijaju, ovaj deo je organizacije radnog prostora je većini najzanimljiviji. Iznenadićete se koliko saksija sa omiljenom biljkom ili vaza sa cvećem mogu uneti živosti u vaše radno okruženje. Možete na zid okačiti omiljenu sliku ili poster dok sto može poslužiti za neku vama dragu figuru ili fotografiju. Poenta je da vaš radni prostor bude sređen tako da vam je u njemu zaista prijatno i da osećate da tu pripadate. To će učiniti obavljanje zadataka mnogo lakšim.
Ukoliko ste u potrazi za mestom u coworking prostoru ili privatnom opremljenom kancelarijom, Our Hub u Beogradu može biti idealno rešenje za vas. Ovaj poslovni prostor dostupan je na Novom Beogradu ali i Banovom Brdu, tako da možete izabrati lokaciju koja vama više odgovara.
Kada se uselite u svoju kancelariju ili zauzmete svoj sto, ostaje vam samo da poradite na bojama, detaljima i organizaciji radnog prostora.